אימונים לחיים- General Physical Preparedness (GPP)

אחד מהדברים שאנחנו רוצים להשיג באימונים, הוא מוכנות לחיים האמיתיים. הכוונה ליכולת פיזית ומנטאלית כללית שמסייעת לנו לבצע את פעולות היום-יום בחיוניות ובבטחה. בשבילנו, אנשים רגילים, אתגרים כאלו יכולים להיות טיול משפחתי, מעבר דירה, ריצה ממקום למקום חופשת סקי, משחק עם הילדים\חברים, הזזת רהיטים בבית, ועוד המון המון דברים שבחיים לא נוכל למנות את כולם.

באותו אופן, כפי שחלקכם בטח יודעים, קרוספיט היא השיטה המועדפת על ארגוני כוחות הביטחון וההצלה בארץ ובעולם, וזאת משום שהאימונים הם מגוונים בצורה כזאת שהגוף מקבל גירוי חדש כל הזמן, ולא מתרגל לדפוס מסוים, וזה בדיוק מה שהם צריכים- כושר למצבים משתנים ולא ידועים.

איך משיגים כושר שכזה? מתאמנים על הבסיס. על דפוסי הפעולה הנפוצים אנחנו, חיה מסוג אדם, מבצעים ביום יום. בהנחה שאנחנו מתאמנים מספר פעמים מוגבל בשבוע, אנחנו נרצה לרכז אותם על דפוסי תנועה אלו, ולא על משהו שהוא ספציפי מדי, משום שאנחנו צריכים מגוון רחב של יכולות. הנה דוגמא להיררכיית היכולות כפי שאנחנו רואים אותה בקרוספיט-

מה שאנחנו לא עושים, זה לא מתמחים בשום דבר. אנחנו לוקחים את האלמנטים המרכזיים מכל עולמות האימון השונים, בכדי להשיג תוצאות מקסימליות של מוכנות גופנית כללית (GPP). אנחנו לא עושים רק סבולת, כי נהיה חלשים. אנחנו לא עושים רק כוח, כי נהיה כבדים. אנחנו לא עושים רק מתיחות, כי נהיה רק גמישים. ומה יכולת אחת עוזרת לנו בחיים האמיתיים? לרוב אנחנו צריכים שילוב של מספר יכולות גופניות בכדי לחיות בצורה חיונית ומלאה, ולצלוח כל משימה פיזית שניתקל בה.

כשמתאמנים למוכנות גופנית רחבה, אנחנו לומדים לעשות אדפטציה תוך כדי אימון או אתגר, וגם מתרגלים דפוסי תנועה המשמשים אותנו בתפקוד מחיי היום-יום כמו דחיפה, משיכה, קימה מהרצפה, הרמה של חפצים, קפיצה וכו'(להלן- תנועות פונקציונליים). עם הזמן, אנחנו לומדים להכיר את הגוף שלנו בסיטואציות משתנות ולהבין כמה הוא מדהים ופונקציונאלי, ורק צריך טיפה תשומת לב ולמידה של יעילות התנועה בכדי להתגבר על אתגרי החיים עצמם.

The War on Drugs

משהו מאוד מעניין קורה בשבועות האחרונים בקרוספיט העולמי, כאשר מספר חסר תקדים של ספורטאים מדווחים שנפסלו מהשתתפות במשחקי הקרוספיט העולמיים,

המשך לקרוא »